Mágové z Hexanu

11. září 2013 v 23:43
Mágové z Hexanu jsou hrou, která v sobě mixuje špetku strategie, pytel náhody a decentní porci zábavy obestřenou lehounkou fantasy atmosférou. Hráči se ujímají rolí magických učedníků a jejich cílem je jednak získat místo v Radě Hexanu, což je nejvyšší pocta, a zároveň pomoci ubránit Hexan před Temným mágem.
Hráč na hracím plánu sestaveném z 37 hexových polí pohybuje třemi figurkami a snaží se sesbírat 6 různých žetonů magie (ty se získávají po dosažení políčka s příslušnou Magickou školou) dříve, než protihráči.

Příběh: Již přes dva tisíce let existuje říše Hexan. Posledních dvě sta padesát let žije, spravovaná moudrou radou mágů, v míru se všemi okolními zeměmi. Mágové z Hexanu jsou ve všech částech naší polokoule vítanými hosty a mají tu nejlepší pověst. Bohužel, na druhé polokouli existuje mocná říše Ankor, které vládne Temný mág. V tuto chvíli jeho vojska v okolních říších pustoší, co bylo ve spolupráci s Hexanem vybudováno. Je jasné, že dříve či později dojde i na Hexan samotný. Zbývá poslední naděje. Šesti magickým artefaktům zůstala jejich síla a pomocí jednoho z nich se podařilo vytvořit bránu do Vašeho světa. Věříme, že zde najdeme odvážné bojovníky ochotné přijít Hexanu na pomoc… Pokud tahle naděje selže, Hexanu již zřejmě nebude pomoci…






Zde na obrázku můžete vidět karty hrdinů, za které si ve hře můžete zahrád.






Karta hrdiny


Na kartě hrdiny naleznete jeho podobiznu a hned pod ním symboly 6 magických škol na které si v průběhu hry budete pokládat žetony s příslušnými magickými školami (jak můžete vidět vpravo).

_______________________________________________________________________________________________________________

Hrací plocha

Hrací plocha se skláda ze 37 šestistraných karet herního plánu. Karty před startem hry poskládáte obrázkem dolů a poté postupně otočíte nebo pokud se domluvíte mezi sebou, můžete sestavit hrací plochu podle svých představ.

Průběh hry: Jeden z 37 hexů je takzvaný středový. Okolo něj se staví celá herní plocha. Středový je proto, že u každé jeho hrany je znázorněna hrací kostka s odlišným počtem teček (číslem). Pohyb po ploše je dán hodem kostky a odečtením směru ze středového pole. Tzn. třeba středový hex leží tak, že šestka ukazuje dolů a logicky tak jednička ukazuje nahoru. Je jedno, kde se svou figurkou stojíte, vždycky se pohybujete směrem, který určí středový hex (takže pokud stojíte se všemi svými figurkami na horních hexech a padne vám jednička, tak ztrácíte tah, protože se nemáte kam pohnout). Pro každou hru si ale můžete středový hex otočit jak chcete. Když jste na tahu, hodíte kostkou a jednu ze svých figurek posunete ve odečteném směru a hraje další hráč.
Ve hře dochází i k soubojům mezi hráči. Vítěz získává soupeřovu kartu kouzla (viz. níže) nebo žeton magie.
_______________________________________________________________________________________________________________

Karty kouzel

Hru oživuje 36 karet kouzel - na začátku dostanete 3 karty kouzel. Kouzla se dělí do šesti kategorií. Jakmile získáte žeton magie v určité Magické škole, můžete používat kouzla, která patří do dané kategorie. Kouzla jsou různá - přemísťovací, škodicí atp. Právě tato kouzla jsou tou špetkou strategie. Vlevo: karty kouzel. Vpravo: karty kouzel od každého druhu magie.

Žetony magie (získáte je po vstupu na danou magickou školu)
_______________________________________________________________________________________________________________

Hrací políčka

Vlevo: karta univerzity - když stoupnete na toto políčko váš protihráč si musí vybrat sudá nebo lichá čísla. Poté hodíte kostku, padneli opak toho co váš soupeř říkal lízáte si 3 karty kouzel a vyberete si z nich 1, ale pokud padne číslo které říkal soupeř, nic si nelížete. Karta magiské knihy - po vstupu na toto políčko si lížete kartu kouzla. Vpravo: karta bažiny - když hráč stoupne na toto políčko, nemůže se s danou figurkou pohybovat do doby než hodí 6 nebo může zaplatit libovolné kouzlo a vyprostit se tak z bažin okamžitě.
Karta magický vír - hráč po vstupu na toto pole strácí jedno kouzlo.
____________________________________________________________________

Vlevo: startovní karta - na tomto poli začínají všichni hráči. Neutrální karta - na tomto poli se neděje nic. Vpravo: karty teleportů - po vstupu na tyto pole si můžete hodit kostkou a podle čísla se přemístit na jiný teleport.

____________________________________________________________________


Vlevo: karty škol magie - po vstupu na tyto políčka si můžete vzít žeton dané magie a přiložit si ho na kartu svého hrdiny. Od této doby můžete používat kouzla tohoto typu. Vpravo: herní figurky.

_______________________________________________________________________________________________________________

Konec hry

Hra končí v okamžiku, kdy jeden z hráčů sesbírá všech 6 unikátních žetonů magie. V tom okamžiku se všichni hráči přesunou zpět na středové pole, ze kterého se začínalo. Pokud ostatní hráči uznají vítězství hráče se šesti magickými žetony, hra končí. Pokud ale kdokoli odmítne uznat vítězství, dochází k soubojům mezi hráči. Zde nejdou používat karty magie a hráč který prohraje neztrácí tyto karty, ani žetony magie, ale jednu ze svých figurek. Souboje probíhají tak dlouho, až na plánu zbyde jen jedna figurka. Komu patří - vyhrává.

Část textu z - zatrolené hry
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jana | E-mail | 3. listopadu 2013 v 10:01 | Reagovat

Ahoj. Poradí někdo podle jakého klíče se vyhodnocují efekty kouzel z karet kouzel při soubojích ? Např. stojí proti sobě karty Výměna s kartou Zdánlivá slabost, přičemž magická sáíla obou je stejná...kdo je vítězem ???

2 Fanttasy svět | E-mail | Web | 3. listopadu 2013 v 18:21 | Reagovat

Ahoj
Pokud je magická síla obou mágů stejná, tak vyhrává samozřejmě obránce a jestli-že útočník použil kouzlo výměna aby utekl, tak nevyhrává nikdo. Ale pokud hraje víc jak 2 hráči a útočník vymění figurku za jiného hráče, tak dochází k dalšímu souboji.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama