The Elder Scrolls IV: Oblivion

18. června 2013 v 12:13

The Elder Scrolls IV: Oblivion (či jen Oblivion) je fantasy RPG počítačová hra a videohra vyvinutá společností Bethesda Softworks, LLC. Jde o čtvrté pokračování herní série The Elder Scrolls. Hra byla poprvé vydána 2. března 2006 v Severní Americe a 24. března v Evropě. Vedle osobních počítačů je určena i pro herní konzole Xbox 360 a PlayStation 3. Některým nehratelným postavám (NPC) propůjčili své hlasy známí herci (např. Patrick Stewart, Lynda Carterová, Sean Bean a Terence Stamp).

Zde naleznete několik screenshotu a wallpaperu ze hry.

Trailer

Hra je založena na upravené verzi herního enginu Gamebryo a používá systém modelování tváří postav FaceGen, technologii Havok k zachovávání fyzikálních zákonů prostředí, v němž se hráč pohybuje, a technologii SpeedTree ke generování realisticky vyhlížejících rostlin.
Jako základní je zamýšleno zobrazení z pohledu hráče, ale možné zvolit i zobrazení z pohledu třetí osoby. Oblivion je příkladem nelineární počítačové hry, která může mít vysoce variabilní průběh, neboť různé úkoly lze plnit několika způsoby, lze si vybrat jejich pořadí či některé lze zcela ignorovat apod. Vysoká různorodost je zajištěna i při tvorbě a vývoji postavy, u níž si hráč sám bez větších omezení rozhodne, na jaké vlastnosti a dovednosti se zaměří a jakým způsobem bude postavu formovat. Mnoho nepřátel, úkolů a nalézaných pokladů je navázáno na úroveň hráčovy postavy a v závislosti na ní se mění. Např. v určité truhle může být jiný předmět, pokud ji otevře hráč na 10. úrovni, než předmět, který tam hráč najde se svojí postavou na 1. úrovni. Oproti předchozímu dílu je ulehčeno hledání lokací úkolů, neboť hráč má k dispozici mapu, která ho naviguje na správné místo, na němž má ve vybraném úkolu pokračovat. Tak je zamezeno zbytečnému bloudění, k němuž někdy docházelo v předchozím díle série.

Videorecenze

Pache, editor, rozšíření

6. června 2006 byla vydána první oficiální záplata (patch), po které hra vykazuje verzi 1.1.511. Poslední patch byl vydán 30. dubna 2007 a zvyšuje verzi hry na 1.2.0416.
Hra obsahuje editor The Elder Scrolls: Construction Set, s nímž je možné vytvářet doplňky hry v podobě různých zásuvných modulů, jak to bylo možné i u předcházejícího dílu série. Několik oficiálních zásuvných modulů bylo možno po zaplacení stáhnout z webových stránek společnosti Bethesda Softworks, později byly souhrnně vydány spolu s rozšířením o frakci Rytířů Devíti jako stejnojmenný datadisk Knights of the Nine. Po jeho vydání však byli někteří fanoušci hry zklamáni malým rozsahem rozšíření, pro které podle jejich názoru neumožňuje vydané rozšíření považovat za řádný a plnohodnotný datadisk.
27. března 2007 byl vydán oficiální datadisk The Elder Scrolls IV: Shivering Isles, který se odehrává v "Říši šílenství" daedrického prince Sheogaratha nazývané Shivering Isles. Jde o novou lokaci rozdělenou na dvě části: Mánii, která je jasná, barevná a přesycená, a Dementii, která je naopak temná, depresivní a klaustrofobická. V říši je jediné město Nový Seoth. Datadisk kromě inovovaného herního světa obsahuje nové úkoly, předměty i nepřátele.


Příbeh: Hra se odehrává v centrální provincii Cyrodiil fiktivního kontinentu Tamriel. Hráč je situován do postavy vězně, který se probouzí v cele vězení v Císařském městě. V jeho cele je náhodou také umístěn vstup do tajné chodby, která slouží císaři k úniku v naléhavých případech. Takto se hráč potkává s císařem Urielem Septimem VII., který se spolu se svými strážci z elitní císařské organizace Čepelí snaží tajnou chodbou uniknout před vrahy z kultu uctívačů démonů nazývaného Mythic Dawn. Císař se zmiňuje o snu, v němž spatřil vězňovu tvář, a má obavu, že den, kdy vězně (hráče) spatří, bude jeho posledním. Vězeň této příležitosti využije a tajnou chodbou uniká z vězení stejnou cestou jako císař a jeho doprovod. Na svém útěku je svědkem několika dalších útoků atentátníků na císaře, který je nakonec smrtelně zraněn. Před svojí smrtí vězňovi ještě svěří Amulet králů a požádá ho, aby amulet donesl Jauffremu do Weynonského převorství u města Chorrol. Jeskyněmi a kanalizací se vězeň dostane na svobodu a může se svobodně pohybovat po celé provincii Cyrodiil. Během setkání s císařem a při postupu podzemím si hráč zvolí, za jakou postavu bude hrát a projde základní výukou ovládání hry. Před opuštěním podzemí má hráč možnost základní určení své postavy ještě naposledy změnit.... Pokračování naleznete zde

Minimální požadavky:
Počet jader procesoru - Dvě jádra
Frekvence procesoru -2 000 MHz (2 GHz)
Paměť RAM - 1 GB
Pevný disk - 5 GB
Grafická karta - GeForce 8600 GT
Operační systém- Windows XP, Windows 2000

Text využit z Wikipedie
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama